Opis produktu
W pełni syntetyczny olej silnikowy - dostosowany do wysokich wymagań producenta silników. Zaprojektowany aby spełniał bardzo wysokie wymagania dla wysokoobciążonych silników marek BMW Mercedes-Benz oraz innych, które wymagają stosowanie olejów w klasie API SN lub ACEA C3.
Właściwości i korzyści
- Oszczędność paliwa, Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa ACEA MB M111FE (CEC-L-54-T-96) z wynikiem: oszczędność paliwa minimum 2.5% (uśredniony wynik trzech testów). Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa MB NEDC W204.
- Testy własne firmy, Mercedes-Benz Przeszedł pozytywnie test szlamu MB M271. Przeszedł pozytywnie test zużycia krzywek i pierścieni tłoków MB M271. Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystość tłoków i cylindrów i osady w silniku. Przeszedł pozytywnie test oszczędności paliwa MB NEDC.
- Zużycie i trwałość silnika, Przeszedł pozytywnie przeciwzatarciowy test Peugeot TU3M zacierania mechanizmu zaworowego na zużycie dla krzywek - (CEC-L-38-A-94).
- Przeszedł pozytywnie test korozji łożysk oceniający utratę ciężaru łożyska ASTM Sequence VIII (ASTM D6709). Przeszedł pozytywnie test OM646LA (CECL-099-08) oceniający zużycie krzywek, cylindrów i popychaczy oraz czystość tłoków i cylindrów oraz osady w silniku.
- Czystość silnika, Przeszedł pozytywnie test Peugeot TU5JP-L4 osadów wysokotemperaturowych na pierścieniach i powstawania laków na tłokach (CEC-L-88-T-02). Przeszedł pozytywnie test osadów na tłokach ASTM Sequence IIIG (ASTM D7320) oceniający podwyższenie lepkości oleju, osady powstające na tłokach oraz zużycie krzywki.
- Przeszedł pozytywnie test czystości tłoków VW TDI (CEC-L-78-T-99). Przeszedł pozytywnie test szlamu według ASTM Sequence VG (ASTM D6593). Przeszedł pozytywnie test szlamu MB M271.
- Kontrola powstawania sadzy, Przeszedł pozytywnie test rozpraszania w średnich temperaturach DV4TD (CEC-L-093-04).
Zastosowanie
Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 to olej do silników benzynowych i silników Diesla spełniający technicznie zaawansowane normy dla olejów niskopopiołowych Mercedes-Benz MB 229.51 1 i BMW LL-04 2. Formulacja dobrana do użycia w szczególności w silnikach Diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF). Niskopopiołowa formulacja zabezpiecza przed blokowaniem filtrów DPF.