Opis produktu i zastosowanie
MOTOR-LIFE najnowsze dzieło inżynierii molekularnej-molekularna ochrona metalu! Formuła środka została opracowana w laboratoriach wojskowych zgodnie z normami technologii militarnej. Preparat łączy się z metalem w miejscach, gdzie występuje tarcie. Jest uszlachetniaczem metalu, a nie tradycyjnym dodatkiem do poprawiania właściwości oleju. Olej jest tylko i wyłącznie nośnikiem preparatu. MOTOR-LIFE uszlachetnia i chroni powierzchnie metalowe przy pomocy stałego impregnowanego wiązania molekularnego (siatka molekularna).
Stosowany w samochodach wyścigowych oraz jeżdzących w mieście, na obszarach o gęstym zapyleniu. Przeznaczony do redukcji tarcia w węzłach tarcia na styku metal-metal np. w silnikach. Dzięki unikalnej recepturze tarcie może być obniżone nawet o 300% w zależności od rodzaju trących metali.
Między innymi eliminuje to suchy start silnika i wydłuża czas użytkowania elementów pracujących-narażonych na zużycie w wyniku tarcia.
Nie zawiera PTFE i ciał stałych. Jest preparatem jednofazowym-występuje w nim tylko faza ciekła. W związku z tym nie istnieje ryzyko zatykania magistrali olejowych. Obniża tarcie łącząc się z metalem na poziomie molekularnym w węzłach tarcia w warunkach podwyższonej temperatury.
MOTOR-LIFE zmieszany z dowolnym olejem silnikowym lub przekładniowym, syntetycznym bądź mineralnym, działa bezpośrednio na metal na poziomie molekularnym.
Dodatkowym walorem produktu jest zapobieganie tzw. suchym startom. Jest dowiedzionym, że w trakcie rozruchu zimnego silnika ulega on przyspieszonemu zużyciu, ponieważ przez pewien czas pracuje z przewagą tarcia suchego. Uszlachetniacz pozostawia na częściach zimnego silnika zwiększoną warstwę graniczną. Start silnika następuje z poziomu tej warstwy, a więc nie zachodzi zjawisko suchego startu. Zjawisko suchego startu występuje w każdym silniku nie zawierającym uszlachetniacza metalu.
W silniku, skrzyni biegów i innych podzespołach samochodu taki środek ma ogromną rolę do spełnienia, ponieważ elementów trących poddanym obciążeniom, pracującym początkowo w niskiej, a później w wysokiej temperaturze, jest bardzo wiele. W rajdach największe problemy sprawia utrzymanie sprawności turbosprężarki ( obroty rzędu 100’000/min).
MOTOR-LIFE stosowany w najtrudniejszych warunkach rajdowych , przy ekstremalnych obciążeniach,sprawia , że praca turbiny jest niezawodna.
Doskonałe efekty uzyskuje się dolewając MOTOR-LIFE także w innych podzespołach , w których występuje tarcie i temperatura , takich jak: skrzynia biegów , tylny i przedni dyferencjał , wspomaganie układu kierowniczego oraz klimatyzacja.
MOTOR-LIFE nie zmienia plastycznych właściwości metalu, można więc metal poddać dalszej obróbce.
MOTOR-LIFE wstrzyknięty pod osłonę gumową tłoczka hamulcowego zapobiega jego blokowaniu i korozji.
MOTOR-LIFE zmiejszając tarcie, zwiększa żywotność części , zmniejsza zużycie paliwa i zwiększa moc silnika.